Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Zasady udzielania pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna w przedszkolu jest dobrowolna i nieodpłatna. Udzielana jest na podstawie następujących rozporządzeń:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2017 r. poz. 1591).
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017r. w sprawie warunków organizowania kształcenia wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznych i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. z 2017r. poz. 1578).
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 13 lutego 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2019r. poz. 323).
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna polega na:
rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dziecka,
rozpoznawaniu jego indywidualnych możliwości psychofizycznych,
rozpoznawaniu czynników środowiskowych wpływających na funkcjonowanie dziecka w przedszkolu.
Jej celem jest wspieranie potencjału rozwojowego dziecka i stwarzanie warunków do jego aktywnego i pełnego uczestnictwa w życiu przedszkola oraz w środowisku społecznym.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w naszej placówce udzielana jest dzieciom:
w trakcie bieżącej pracy w oddziałach przez wychowawców i pedagogów specjalnych,
przez zintegrowane działania wychowawców i specjalistów,
grupowych: logopedyczne, rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne (Trening Umiejętności Społecznych), zajęcia ruchowe prowadzone Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne.
zindywidualizowanej ścieżki realizacji obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego,
konsultacji ze specjalistami – w miarę potrzeb i harmonogramu konsultacji.
Dodatkową formą pomocy psychologiczno-pedagogicznej, wprowadzoną w każdym oddziale, są logopedyczne zajęcia profilaktyczne.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna adresowana jest także do rodziców. We współpracy z przedszkolem, rodzice mają możliwość poszerzać swoją wiedzę i doświadczenie wychowawcze oraz dzielić się nimi z innymi rodzicami w ramach działającej w naszej placówce Akademii Dobrego Rodzica. Mogą brać udział w organizowanych szkoleniach i warsztatach, jak również korzystać z porad i konsultacji z naszymi specjalistami (zgodnie z przyjętym harmonogramem konsultacji). Dodatkowo rodzice dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego mają możliwość uczestniczyć w spotkaniach zespołu ds. udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej powołanego dla ich dziecka. Warto zaznaczyć, że znaczna większość rodziców korzysta z tej możliwości.