przejdź do Sochaczew.pl
122352 odwiedzin

Zajęcia otwarte dla Dyrektorów Przedszkoli i Szkół w Sochaczewie

A A A

18 marca w naszym przedszkolu odbyły się zajęcia otwarte dla Dyrektorów Przedszkoli i Szkół Podstawowych w Sochaczewie w ramach ogólnopolskiego programu Mistrzowie Kodowania Junior i w ramach Forum Dyrektorów, nad którym czuwa Pani Mirosława Rogala- doradca w zakresie szkoleń kadry kierowniczej.Tematem spotkania były"Wiosenne zabawy z Mistrzami Kodowania " - dzielenie się dobrymi praktykami i wymiana doświadczeń w zakresie działań innowacyjnych w edukacji przedszkolnej w ramach projektu MKJ. Zajęcia przeprowadziły nauczycielki:

  • Joanna Bytniewska z grupą integracyjną dzieci 3 letnich Jagódki 
  • Karolina Podrażka z grupą integracyjną dzieci 4-5 letnich Motylki

Obecni na spotkaniu goscie:

  • P. Teresa Zawisza-Chlebowska - Dyrektor Gimnazjum nr 2 z Oddz. Integr. i Sport. im. Króla Władysława Jagiełły w Sochaczewie,
  • P. Ewa Malinowska - Dyrektor i P. Beata Lewandowska vice Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 4 z Oddz. Integr. im. Janusza Korczaka w Sochaczewie,
  • P. Małgorzata Gorgis - Dyrektor Gimnazjum nr 1 im. Jana Pawła II w Sochaczewie,
  • P. Ewa Brylska - Dyrektor Miejskiego Przedszkola nr 6 im. Juliana Tuwima w Sochaczewie,
  • P. Danuta Walczuk - Dyrektor Miejskiego Przedszkola nr 7 im. Marii Montessori w Sochaczewie ,
  • P. Renata Trzos - Dyrektor Miejskiego Przedszkola nr 3 im. Jana Brzechwy w Sochaczewie,
  • P. Jolanta Skotak - Dyrektor Miejskiego Przedszkola nr 1 w Sochaczewie 
  • P. Monika Radwańska-Komosa - Dyrektor Miejskiego Przedszkola nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Sochaczewie; 

mogli obserwować przedszkolaków w czasie zabaw na macie MKJ oraz praktycznie korzystać z aplikacji cyfrowej Scratch Junior razem z małymi Jagódkami - programując w intuicyjnym języku Scratch na tabletach Samsung. Wszystkie zabawy edukacyjne związane były z tematyką wiosenną. Przeprowadzone były na macie MKJ przy pomocy kafli MKJ oraz pomocy dydaktycznych opracowanych przez Wychowawczynie lub wykonanych wspólnie z dziećmi. 
   Motylki łączyły i segregowały "Kwiaty na wiosennej łące", skonstruowały geometryczną "Chustę dla pani Wiosny", ułożyły kod przy pomocy klocków ruchu i zagadek wiosennych w zabawie "Mapa", "Motylek"  pomógł dzieciom w wytyczaniu kierunków a "Wiosenne porządki" w liczeniu. Przy"Magicznej liczbie 7" Motylkizaśpiewały i zatańczyły zgodnie z rytmem i muzycznym i matematycznym. Jagódkiopowiadały "Wiosenne bajeczki" rozwijając mowę i myślenie przyczynowo-skutkowe , sprawdzały czy Wiosenka ma "Bystre oczko", ćwicząc orientację przestrzenną,  i z kim kotek wyruszy na poszukiwanie Wiosny przeliczając elementy oraz wykonały trasę do niej przy pomocy klocków ruchu z aplikacji cyfrowej Scratch Junior. Wysłały po nią kolorowe ciuchcie ułożone zgodnie z rytmem matematycznym. Wszystko po to, aby ta Wiosna już wreszcie przybyła!
   Całe zajęcie przeprowadzone było zgodnie z celami głównymi czyli wspomaganiem rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną, rozwijaniem myślenia logicznego i przestrzennego, kształtowaniem kompetencji miękkich i wprowadzaniem u dzieci dobrych nawyków cyfrowych  oraz realizowane było w wielu obszarach obowiązującej podstawy programowej wychowania przedszkolnego. 
W ramach zajęć przedszkolaki uczą się programowania w intuicyjnym języku Scratch.

        W zajęciach pokazowych nauczycielki- trenerki wspomagały w opiece nad dziećmi : nauczyciel wychowawca P. Wiola Górecka, pedagog specjalny P. Monika Lankiewicz, pomoce nauczyciela Panie : Mirka Żaczkowska i Ania Ogrzebacz. 

Zapisz się na newsletter

kontakt
imię i nazwisko
adres e-mail
wiadomość