109655 odwiedzin
 
 

"Matematyka nie jest trudna ani nudna" Jagódki

A A A

"Matematyka nie jest trudna ani nudna,zwłaszcza jeśli zaprzyjaźnimy się z nią od  dziecka". Zabawy matematyczne są bardzo ważne w edukacji przedszkolnej. Dają możliwości działania, wyzwalają chęć poszukiwania,rozwijania logicznego myślenia, orientacji przestrzennej,myślenia praktycznego i obrazowo-ruchowego. Rozwijanie zdolności dzieci należy obecnie, w dobie rewolucji naukowo-technicznej, do ważnych zadań nas - nauczycieli przedszkola. Bo to, co zostało utrwalone w młodym wieku jest trwałe. Między innymi dlatego już najmłodsze  dzieci w przedszkolu - Jagódki  wzięły udział w pilotażowym programie edukacyjnym Mistrzowie Kodowania  Junior. Ogólnopolski  program MKJ jest  inicjatywą Samsung Elektronics  Polska. Celem programu Mistrzowie Kodowania  Junior  jest  rozwijanie wśród dzieci przedszkolnych umiejętności logicznego myślenia, wyobraźni  przestrzennej oraz wprowadzenie  młodego człowieka w cyfrowy świat, szczególnie w świat związany z programowaniem, a także kształtowanie dobrych nawyków  cyfrowych od najmłodszych lat. To nie  wszystko, bo program  naturalnie  rozwija  dziecięcą  pamięć, mowę i rozumienie, umiejętności  interpersonalne, zgodne współdziałanie  w grupie. W programie MKJ w naturalny sposób pojawia się kodowanie informacji w sposób zrozumiały dla dzieci, które nabywają różnorodne  doświadczenia naukowe, przestrzenne, językowe, ruchowe, logiczne, a także  społeczne.

Pilotażowa  edycja ogólnopolskiego  programu  Mistrzów  Kodowania Junior dobiegła  końca. Tydzień temu  21-22 lutego na 16- godzinnych warsztatach podsumowujących  tę  edycję był  czas na podzielenie się  dobrymi praktykami i pochwalenie  się  tym, co udało się nam osiągnąć  z ponad 50 nauczycielami z 18 przedszkoli w całej Polsce. Drodzy  Rodzice, jest mi miło  poinformować, że program  będzie  trwał  nadal. Jest to mistrzowski program od dużych mistrzów ( pozdrowienia dla trenerów!!!) dla małych mistrzów - przedszkolaków.  Edycja pilotażowa  się sprawdziła  i udała, między innymi, dzięki  Waszym dzieciom. W ramach  warsztatów, wraz z koleżanką prowadzącą zajęcia z MKJ w najstarszej grupie, p. M. Walczak-Sarao' z naszego przedszkola i nauczycielek z innych 18 przedszkoli w Polsce, odbyłyśmy też  szkolenie pt."Technologie  informacyjno-komunikacyjne w pracy  nauczyciela  edukacji przedszkolnej". Czekała na nas także  niespodzianka - dzięki  organizatorom warsztatów zwiedziłyśmy Centrum Nauki Kopernik- największe centrum  nauki w Polsce. I uwaga! - dostałyśmy bilety wejściówki do Kopernika dla naszych dzieci z trzech grup biorących udział w MKJ. Planujemy wyjazd w maju.

Do powyższego  artykułu  dołączam zdjęcia do galerii zdjęć z ostatnich zajęć, na których 3latki -Jagódki - utrwalają wygląd kwadratu i trójkąta i przeliczają elementy. W przypadku kształtowania pojęć geometrycznych ważne są  osobiste  doświadczenia  dzieci: manipulacje pozwalające porównywać przedmioty, dostrzegać, koncentrować się na podobnych cechach i nazywać  je (np. Trójkąt powstał z ułożenia  się trójki  dzieci, bo ma trzy boki itp.). A to wszystko poprzez zabawę z ulubionymi  klockami i wykorzystanie metod aktywizujących i ruchu na macie MKJ. Zapraszam do galerii zdjęć, w której są  także  fotki moje  i Małgosi z Kopernika.

 

Joanna Bytniewska

 
najnowsze informacje
Zapisz się na newsletter aby otrzymywać najnowsze informacje z portalu.



wypisz się    zapisz się >>
kalendarz wydarzeń
marzec 2017
pon. wt. śr. czw. pt. sob. niedz.
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
 
 
kontakt
Zachęcamy Rodziców do wyrażania opinii na temat szkoły, składania wniosków oraz zadawania pytań.

imię i nazwisko
adres e-mail
miejsce na opinię, wniosek, pytanie