119102 odwiedzin
 
 

‘’Jak odnaleźć jabłuszka?’’ Mistrzowie Kodowania Junior

A A A

16.10.2015r w ramach Code Week- Europejskiego Tygodnia Kodowania Jagódki- uczestniczące w projekcie Mistrzowie Kodowania Junior -zaprosiły dzieci z grupy Biedronki na wspólne zajęcia. Po przybyciu do Sali Mistrzów Kodowania Junior na pytanie cioci Asi, czy dzieci lubią jeść jabłuszka, wszyscy zgodnie odpowiedzieli: ,, Tak, bardzo’’. Ale okazało się, że maluszki lubią też śpiewać i tańczyć. Także, kiedy każda Jagódka zaprosiła do tańca Biedronkę, zaczęły się pląsy przy piosence ,, Małe czerwone jabłuszko’’. Była to super okazja do zintegrowania się dzieci z dwóch grup. Po rozśpiewanym i tanecznym powitaniu ciocia Asia zaprosiła dzieci do zajęcia miejsc wokół maty. Pokazując czerwone papierowe jabłuszko opowiedziała dzieciom bajkę o piesku i kotku- dwójce przyjaciół, którzy wyruszyli w świat w poszukiwaniu drzewa, na których rosłyby jabłuszka. Dzieci obserwowały, jak ciocia, podczas opowiadania bajki, układa w charakterystyczny sposób 3 obrazki (pies, kot i drzewo) w czerwonych ramkach i na czerwonym polu na macie. Potem pokazując żółte jabłuszko i zielone, poprosiła dzieci o ułożenie żółtej i zielonej bajki. Dzieci podzielone na dwa zespoły miały za zadanie dokładnie odwzorować kod- ułożenie obrazków z czerwonej bajki, jednak miały dopasować kolor pola na macie i kolor ramki obrazka odpowiednio do jabłuszka, które dostały. Dzieci wykonały zadanie bezbłędnie, przeliczyły nawet bajki- były trzy ( czerwona, żółta i zielona). Ale co to? Ciocia nagle coś w bajkach zmieniła. W jednej coś nie pasuje! W drugiej czegoś brakuje! Maluszki nie miały problemu z odgadnięciem, że kwiatek w czarnej ramce nie pasuje do żółtej bajki, a w zielonej brakuje drzewa. I wszystko niby się dobrze skończyło, ale dwaj przyjaciele z bajki nadal nie odnaleźli jabłuszek. Co tu robić? Dzieci postanowiły pomóc zwierzątkom i zmienić się w kotki i pieski. W całej Sali rozległo się głośne: miau, miau i hau hau.  I nic. Na pomoc dzieciom przyszła mała myszka. Powiedziała, że zna drogę do jabłuszek, ale jest ona zakodowana. Maluszki więc wykonały zadanie z ułożonego kodu na macie: 3 kroki w lewo, 3 kroki w prawo, 3 obroty w lewo za lewą ręką, na której dzieci miały opaski. Nagle po trzecim obrocie dzieci ujrzały przed sobą kosz jabłek. Były tak zdziwione i zaskoczone, że nie spostrzegły w jaki sposób kosz się pojawił. A to wszystko sprawka cioci Ani, ale to tajemnica :). Na koniec zajęć dzieci zapoznały się z wyglądem cyfry 3, dopasowywały ilość jabłuszek do cyfry, a następnie na tabletach Samsung grały w owocowo – warzywne Memory szukając par owoców i warzyw oraz nazywając je. Każdy maluszek dostał także po zajęciach pyszne i zdrowe jabłuszko do zjedzenia.

  Cele zajęcia to między innymi: zachęcanie dziecka do ,, dociekania’’ i szukania  rozwiązania, podejmowanie wysiłku intelektualnego, usprawnienie orientacji przestrzennej w schemacie własnego ciała i na małej powierzchni, doskonalenie umiejętności przeliczania elementów, doskonalenie spostrzegawczości i koncentracji, rozwijanie uzdolnień i zainteresowań matematycznych dzieci, utrwalenie nazw kolorów, rozwój mowy itp. W zajęciu uczestniczyły dzieci w przedziale wiekowym od 2 lat do 3,5 roku.

  Scenariusz i realizacja zajęcia- nauczyciel wychowawca Jagódek p.Joanna Bytniewska, opieka nad dziećmi z grupy Bierdonki- nauczyciel wychowawca p. Justyna Orlik, wspomaganie dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych – pedagog specjalny p. Dyrektor Monika Radwańska – Komosa, pomoc nauczyciela, zdjęcia i sponsoring jabłek – p. Klaudia Zientara, pomoc nauczyciela- p. Anna Ogrzebacz.

 

Zapraszamy do galerii zdjęć. 

 
najnowsze informacje
Zapisz się na newsletter aby otrzymywać najnowsze informacje z portalu.



wypisz się    zapisz się >>
kalendarz wydarzeń
sierpień 2017
pon. wt. śr. czw. pt. sob. niedz.
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
 
 
kontakt
Zachęcamy Rodziców do wyrażania opinii na temat szkoły, składania wniosków oraz zadawania pytań.

imię i nazwisko
adres e-mail
miejsce na opinię, wniosek, pytanie