przejdź do Sochaczew.pl
125331 odwiedzin

Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne

A A A

 

Zajęcia według Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne odbywają się w poniedziałki i czwartki w godzinach 7:50 – 8:25. Są prowadzone przez dwóch pedagogów specjalnych podczas których dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych ćwiczą wraz ze swoimi rodzicami. 

 

Metoda Ruchu Rozwijającego została stworzona przez Weronikę Sherborne – angielską nauczycielkę tańca i ruchu. Opracowane przez nią doświadczenia wywodzą się z naturalnych potrzeb dziecka, zaspokajanych w kontakcie z dorosłymi w trakcie tzw. „baraszkowania’. Prostota i naturalność są głównymi walorami tej metody i stanowią o jej wartości i powodzeniu. 

Udział w zajęciach Metodą Ruchu Rozwijającego wpływa stymulująco na  rozwój emocjonalny, społeczny oraz poznawczy dziecka.

Ćwiczenia (a raczej „doświadczenia” – jak nazywa je sama autorka) oparte są na twórczym wykorzystaniu ruchu i bliskim kontakcie fizycznym (dotyku) co sprzyja tworzeniu więzi emocjonalnych i budowaniu poczucia bezpieczeństwa.


W Metodzie Ruchu Rozwijającego  można wyróżnić kilka kategorii doświadczeń:


1. doświadczenia prowadzące do poznania siebie i  własnego ciała (świadomość własnej osoby),

2. doświadczenia pomagające zdobyć pewność siebie i budować poczucie bezpieczeństwa w swoim otoczeniu (świadomość przestrzeni),

3. doświadczenia ułatwiające nawiązanie kontaktu oraz współpracę z partnerem i grupą (świadomość innych osób i kontakt z nimi):

 

  • oparte na relacji „z” (opiekuńczej – partner słabszy poddaje się ruchom silniejszego, aktywnego partnera który się nim opiekuje. Dzięki temu dziecko zyskuje poczucie bezpieczeństwa i nabiera zaufania do partnera i grupy),

 

  • oparte na relacji „przeciwko” („siłowe” – wykonywane  z użyciem siły. Obie osoby są tu aktywne, a ich energia jest skierowana na przeciwstawienie się sobie. Dzięki temu dziecko uświadamia sobie swoje możliwości i zwiększa się jego poczucie wartości),

 

  • oparte na relacji „razem” (partnerskiej –partnerzy zwracają uwagę na swoje wzajemne potrzeby i realizują je współdziałając harmonijnie co ma na celu rozwijanie współpracy w grupie).

 

4. doświadczenia twórcze.



Zapisz się na newsletter

kontakt
imię i nazwisko
adres e-mail
wiadomość