Rozkład dnia
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 4 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI W SOCHACZEWIE - ROK SZKOLNY 2018/2019
1. Miejskie Przedszkole Nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Sochaczewie czynne jest przez cały rok, od poniedziałku do piątku od 6.30 do 17.00.
2. Zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej realizowane są w ciągu całego czasu pobytu dziecka w przedszkolu.
Podstawa programowa realizowana jest w godzinach 6.30–17.00
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
6.30-8.00 Schodzenie się dzieci do grup przedszkolnych. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych, indywidualna praca z dziećmi, kontakty nauczyciela z rodzicami.
8.00-8.30 Zabawy ruchowe, muzyczno-ruchowe. Kształtowanie czynności samoobsługowych, wspólne z dziećmi przygotowania do śniadania. Czynności higieniczno-kulturalne.
8.30-9.00 Śniadanie - praca nad kulturalnym spożywaniem posiłków, prawidłowe posługiwanie się sztućcami. Wspólne z dziećmi sprzątanie po posiłku.
9.00-10.00 Zajęcia kierowane i niekierowane, realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego.
10.00-10.50 Zabawy i /lub zajęcia w sali lub ogrodzie przedszkolnym wspierające wszechstronny rozwój dziecka.
10.50 -11.15 Czynności higieniczno-kulturalne. Przygotowania do posiłku. Obiad - zupa.
11.15-11.50 Zabawy i/lub zajęcia w sali lub ogrodzie przedszkolnym. Praca indywidualna, zajęcia wyrównawcze.
11.50-12.15 Kształtowanie czynności samoobsługowych, higienicznych i kulturalnych. Celebrowanie obiadu – drugie danie - Praca nad kulturalnym spożywaniem posiłków, prawidłowe posługiwanie się sztućcami. Wspólne sprzątanie po posiłku.
12.15.14.00 Relaksacja. Leżakowanie. Zabawy w sali lub ogrodzie przedszkolnym.
14.00-14.30 Przygotowania do posiłku. Czynności higieniczne ,samoobsługowe i kulturalne. Podwieczorek. Wspólne sprzątanie po posiłku.
14.30-17.00 Aktywność własna dzieci w kącikach zainteresowań. Praca indywidualna. Praca wyrównawcza. Zabawy w sali lub ogrodzie przedszkolnym. Kontakty z rodzicami. Rozchodzenie się dzieci do domu.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA GR. PSZCZÓŁKI, JAGÓDKI
6:30- 8:00 Schodzenie się dzieci, zabawy dowolne i zorganizowane w sali, praca indywidualna z dziećmi (praca z dzieckiem zdolnym), indywidualne kontakty z rodzicami.
7:30- 12:30 Bezpłatny czas realizacji podstawy programowej.
8:00- 8:15 Zabawy dowolne integrujące grupę i zabawy ruchowe.
8:15- 8:30 Przygotowanie do śniadania. Kształtowanie czynności samoobsługowych, higienicznych i kulturalnych.
8:30- 9:00 Śniadanie.
9:00- 9:20 Zajęcia dydaktyczne organizowane przez nauczyciela.
9:20- 10:00 Zabawy dowolne.
10:00- 11:30 Zabawy ruchowe w ogrodzie, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze.
11:30- 11:45 Przygotowanie do obiadu.
11:45- 12:15 Obiad.
12:15- 14:00 Leżakowanie.
14:00- 14:15 Przygotowanie do podwieczorku.
14:15- 14:30 Podwieczorek.
14:30- 17:00 Różnorodna działalność dziecka, zabawy w sali lub na powietrzu, zajęcia dodatkowe, praca indywidualna z dzieckiem zdolnym, kontakty z rodzicami, rozchodzenie się dzieci do domu.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA GR. MOTYLKI, RYBKI
Część I – poranna
6.30–8.00
Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Kontakty indywidualne, zabawy integrujące grupę, zabawy samodzielne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym, kontakty nauczyciela z rodzicami.
8.00–8.30
Poranne zabawy ruchowe. Zabawy rytmiczne. Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
8.30–9.00
Śniadanie – realizacja złożeń programowych z zakresu kształtowania samodzielności, nawyków higienicznych i kulturalnych podczas spożywania posiłku oraz w zakresie dbałości o zdrowie.
Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience: mycie rąk, mycie zębów, korzystanie z toalety. Samodzielna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela.
Część II – główna
9.00–10.00
Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o założenia podstawy programowej. Zgodnie z tematyką organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci. Wycieczki.
10.00–10.50
Drugie śniadanie. Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, zapiania guzików, suwaków – doskonalenie czynności). Zabawy samodzielne w ogrodzie przy niewielkim udziale nauczyciela, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery – obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola. Zabawy z językiem obcym nowożytnym.
10.50-11.15
Czynności higieniczno-kulturalne. Przygotowania do posiłku. Obiad - zupa.
11.15-11.45
Zabawy i/lub zajęcia w sali lub ogrodzie przedszkolnym przy niewielkim udziale nauczyciela. . Praca indywidualna ,zajęcia wyrównawcze . Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe oraz opiekuńcze w łazience. Czynności porządkowe.
11.45–12.30
Obiad – celebrowanie posiłku, realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. Zabiegi opiekuńcze, higieniczne, czynności samoobsługowe, przygotowanie do relaksu.
Część III – poobiednia
12.30–12.40
Zabiegi opiekuńcze, higieniczne, czynności samoobsługowe, przygotowanie do relaksu.
12.40–13.50
Relaks – odpoczynek dzieci, słuchanie i czytanie bajek, muzyki relaksacyjnej – wyciszenie. Zabawy w sali lub ogrodzie przedszkolnym.
13.50–14.00
Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe.
14.00–14.30
Podwieczorek – kultura spożywania posiłków. Wspólne sprzątanie po posiłku.
14.30–17.00
Zabawy samodzielne dzieci w kącikach zainteresowań, przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy rytmiczne, zabawy ze śpiewem. Praca indywidualna z dziećmi, pobyt na świeżym powietrzu. Kontakty z rodzicami. Rozchodzenie się dzieci do domu.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA GR. SÓWKI, MISIE
Część I – poranna
6.30–8.00
Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Kontakty indywidualne, zabawy integrujące grupę, zabawy samodzielne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym, kontakty nauczyciela z rodzicami.
8.00–8.30
Poranne zabawy ruchowe. Zabawy rytmiczne. Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
8.30–9.00
Śniadanie – realizacja złożeń programowych z zakresu kształtowania samodzielności, nawyków higienicznych i kulturalnych podczas spożywania posiłku oraz w zakresie dbałości o zdrowie.
Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience: mycie rąk, mycie zębów, korzystanie z toalety. Samodzielna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela.
Część II – główna
9.00–10.00
Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o założenia podstawy programowej. Zgodnie z tematyką organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci. Wycieczki.
10.00–11.15
Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, zapinania guzików, suwaków – doskonalenie czynności). Zabawy samodzielne w ogrodzie przy niewielkim udziale nauczyciela, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery – obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola. Zabawy z językiem obcym nowożytnym.
11.15-11.30
Czynności higieniczno-kulturalne. Przygotowania do posiłku.
11.30-12.00
Obiad– celebrowanie posiłku, realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. Zabiegi opiekuńcze, higieniczne, czynności samoobsługowe, przygotowanie do relaksu.
12.00-12.30
Poobiednia relaksacja. Słuchanie czytanej przez nauczyciela literatury dziecięcej lub słuchanie nagrania.
Część III – poobiednia
12.30–14.15
Zabawy i/lub zajęcia w sali lub ogrodzie przedszkolnym przy niewielkim udziale nauczyciela. . Praca indywidualna ,zajęcia wyrównawcze.
14.15–14.30
Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe.
14.30–14.50
Podwieczorek – kultura spożywania posiłków. Wspólne sprzątanie po posiłku.
14.50–17.00
Zabawy samodzielne dzieci w kącikach zainteresowań, przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy rytmiczne, zabawy ze śpiewem. Praca indywidualna z dziećmi, pobyt na świeżym powietrzu. Kontakty z rodzicami. Rozchodzenie się dzieci do domu.