przejdź do Sochaczew.pl
127382 odwiedzin
Biedronki mówią STOP DYSLEKSJI

„Mów dziecku, że jest dobre,

że może, że potrafi...”

Janusz Korczak

16.10. – 20.10. 2017

EUROPEJSKI TYDZIEŃ ŚWIADOMOŚCI DYSLEKSJI”,

w tym roku pod hasłem „Mamo, Tato poczytaj mi”.

 

Październik jest miesiącem szczególnym dla dzieci z grupy BIEDRONKI, ponieważ poprzez zabawę włączyliśmy się w obchody „Europejskiego Tygodnia Świadomości Dysleksji”.

 

W tym czasie w naszym przedszkolu odbyło się wiele zajęć i zabaw edukacyjnych dla dzieci. Były między innymi:

 1.     Prezentacja gazetki tematycznej dotyczącej zagrożeń dysleksją.

 2.     Doświadczenia sensoryczno – motoryczne i poznawcze

 

  •  „Owoce” grupowanie obrazków należących do tej samej kategorii lub posiadających wspólną cechę.
  • „Kolorowe warzywa” – rozwijanie umiejętności odzwierciedlania kształtu elementu w formie przestrzennej.
  • „Owoce do kosza”, „Jarzynowy wóz” – zabawa orientacyjno – porządkowa
  • „Owoce”, „Jarzynowy wóz” ćwiczenia z zakresu profilaktyki logopedycznej w oparciu o tekst P. Siewiera – Kozłowskiej. Usprawnianie ruchomych narządów  artykulacyjnych.
  • Wspomaganie rozwoju mowy i umiejętności poprawnego wypowiadania się m.in. poprzez dbałość o poprawne pod względem artykulacyjnym wymawianie słów i budowanie dłuższych wypowiedzi. Wzbogacanie słownika o pojęcia związane z tematem zajęć oraz wdrażanie do rozumienia wieloznaczności wyrazów.
  • Poznanie obrazu graficznego głoski o- litery o, O.
  • Rozwijanie wrażliwości, analizy i syntezy słuchowej m.in. poprzez wysłuchiwanie głoski o, dzielenie wyrazów na sylaby i składanie wyrazów z sylab.
  • Rozwijanie zainteresowania czytelnictwem m.in. poprzez słuchanie czytanych przez nauczyciela opowiadań i rozmowę na temat wysłuchanego tekstu.
  • Rozwijanie myślenia logicznego m.in. poprzez wdrażanie do odczytywania zakodowanej informacji, do zrozumienia wybranych oznaczeń symbolicznych np. strzałki.
  • „Balonowe litery” – zabawa ruchowa z wykorzystaniem balonów.
  • Czytanie globalne wyrazów.
  • „Matematyczne muchy”- gra matematyczna. Wykazanie się ogromną wolą walki, a także znajomością prawidłowego podziału wyrazu na sylaby i głoski, oraz podawanie ich ilości w wyrazie.
  • „Co? Ile? Jaki kolor?” odszukanie i ułożenie odpowiednich obrazków z cyfrą, kolorem i nazwą danego owocu. 
  • „Co? Ile? Jaki kolor?” -  rysowanie ilości owoców zgodnie z poleceniem.
  • Rozwijanie słuchu fonetycznego m.in. poprzez dobieranie obrazków, których nazwy się rymują.
  • Zabawy ruchowe na placu przedszkolnym

3. Doświadczenia emocjonalno - społeczne

  • „Na straganie” J. Brzechwa – budzenie zainteresowania sztuką teatralną i kształtowanie postaw kulturalnego widza m.in. poprzez uczestnictwo w teatrzyku w wykonaniu pracowników grupy.

 

Katalog rodzicielskich zachowań „ Polskiego Towarzystwa Dysleksji”

opracowany przez rodziców w trakcie kursów "Szkoła dla Rodziców"

zorganizowanych przez Oddział Warszawski Polskiego Towarzystwa Dysleksji

 

Rodzicu pamiętaj!

1. Kochaj, ale wymagaj

2. Okazuj dziecku swoje uczucia.

3. Przekazuj dziecku pozytywne informacje o nim (pochodzące od ciebie i osób trzecich).

4. Dostrzegaj wszystkie osiągnięcia dziecka, nawet bardzo drobne.

5. Doceniaj nawet niedokończone dzieło dziecka.

6. Zanim skrytykujesz, pozwól dziecku wyjaśnić.

7. Zachowaj umiar w udzielaniu pomocy przy odrabianiu lekcji.

8. Przerzuć na dziecko odpowiedzialność za jego naukę.

9. Pozwól dziecku podejmować decyzje o dodatkowych zajęciach i innych sprawach.

10. Pozwól dziecku wybrać kierunek rozwoju i wspieraj je w tym.

11. Pozwól dziecku poczuć jego sukces.

12. Pokaż dziecku korzyści płynące ze spróbowania swoich sił w nowej dziedzinie - i nie naciskaj dłużej.

13. Okazuj dziecku swoją wiarę w jego sukces.

14. Stawiaj poprzeczki ma miarę własnych ambicji.

15. Zaufaj dziecku i okazuj mu to zaufanie.

16. Naucz się rozmawiać z dzieckiem.

17. Naucz się słuchać dziecka

18. Nie monologuj.

19. Rozmawiaj z dzieckiem wtedy, gdy panujesz nad swoimi emocjami.

20. Nie obarczaj dziecka poczuciem winy.

21. Wyszukuj pozytywy w każdej sytuacji.

22. Okazuj zainteresowanie zamiast kontrolować.

23. Nie mów "nigdy", "wszystko" i "zawsze. 

ZAPRASZAMY DO GALERII ZDJĘĆ!!!

A A A
22.11.2017
godz.10:51
 

Zapisz się na newsletter

kontakt
imię i nazwisko
adres e-mail
wiadomość