119100 odwiedzin

Z wizytą u lokomotywy Marty - Motylki

Motylki lubią piesze wędrówki! W środę 19.04. tuż po świątecznej przerwie udaliśmy się z wizytą na bezpłatne zajęcia do Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie. Celem wycieczki było poznanie zasad bezpieczeństwa w ruchu kolejowym, poznanie znaków obowiązujących na przejazdach kolejowych oraz podziwianie zabytowych lokomotyw.

Tuż po otrzymaniu biletów pan przewodnik zaprowadził nas do sali centrum edukacyjno-turystycznego, gdzie wysłuchaliśmy opowiadania lokomotywy Marty, wyruszającej w swoją pierwszą w życiu podróż do cukrowni. Nestety już pierwszego dnia swojej pracy, lokomotywie zdarzył się wypadek. Nieuważny chłopiec, nieznający znaków drogowych wjechał na przejazd rowerem tuż przed jadącą lokomotywą. Na całe szczeście panu maszyniście udało się zatrzymać jadący z niewielką prędkością pociąg, a chłopiec tylko nieznacznie się poobijał spadając na tory z roweru. Biedna Marta najadła się strachu! Mogła mu zrobić wielką krzywdę...Gdy tylko pan maszynista pomógł chłopcu podnieść się i opatrzyć rany Marta nauczyła go jak należy poruszać się na przejeździe kolejowym, pokazała mu znaki: krzyż świętego Andrzeja, sygnalizator oraz znaki oznaczaące przejazd kolejowy z zaporami i bez zapór. Od teraz mały chłopiec wiedział już, że przejazd kolejowy to bardzo niebezpieczne miejsce i należy zachować na nim szczególną ostrożność.

Nasze Motylki też już znają znaki obowiązujące na przejeździe! Wiedzą jak należy się na nim zachować. Błyskawicznie rozpoznały znaki prezentowane przez pana przewodnika, tuż po skończeniu opowiadania. W podziękowaniu lokomotywie Marcie za jej historię mogły ją narysować na kartkach papieru. Powstały piekne prace, które uwieczniliśmy na pamiątkowym zdjęciu.

W centrum edukacyjno-turystycznym czekała na nas niespodzianka. Słodki zapach zaprowdził nas do sali z makietą kolei....z prawdziwej czekolady! Ślinki leciały nam na widok tylu kilogramów słodkości. Makieta była piękna i wyglądała bardzo realistycznie. Nawet małe postacie ludzi były czekoladowe. Zauroczył nas także piesek znajdujący się w gablotce i innymi figurami wykonanymi z czekolady. Takiego pupila chciały mieć w domu każdy przedszkolak, który lubi słodycze :)

Kolejnym etapem naszej wycieczki było zwiedzanie zabytowych lokomotyw i pojazdów znajdującyh się w skansenie muzeum. Wszyscy oczywieście chcieliśmy zobaczyć naszą bohaterkę, lokomotywę Martę. 107-letnia staruszka stała sobie na peronie i czekała na naszą wizytę. pan przewodnik pokazał nam także inne lokomotywy, parowozy, kolej konną i wiele innych zabytkowych pojazdów znajdujących się na terenie muzeum.

Niestety czas naszej wizyty dopiegł końca, pieknie podziękowaliśmy panu przewodnikowi za wspaniałe opowieści i podarowane każdemu przedszkolakowi książeczki, zrobiliśmy sobie za lokomotywą Martą pamiątkowe zdjęcie i udaliśmy się w drogę powrotną do przedszkola.

Muzeum odwiedzimy na pewno jeszcze nie raz. Zapraszamy do galerii zdjęć z naszej wyprawy.

Wioleta Górecka

A A A
20-04-2017
godz.21:20

kategorie wiadomości
najnowsze informacje
Zapisz się na newsletter aby otrzymywać najnowsze informacje z portalu.

wypisz się    zapisz się >>

kontakt
Zachęcamy Rodziców do wyrażania opinii na temat szkoły, składania wniosków oraz zadawania pytań.

imię i nazwisko
adres e-mail
miejsce na opinię, wniosek, pytanie