przejdź do Sochaczew.pl
168120 odwiedzin
"Cztery lata mamy i przeciw dysleksji już działamy" - Jagódki i Biedronki

"Cztery lata mamy i przeciw dysleksji już działamy" to hasło, które było przewodnie dla Jagódek i Biedronek w Europejskim Tygodniu Świadomości Dysleksji. Wszyscy wiemy ile problemów w szkole ma dziecko z dysleksją, więc Jagódki i Biedronki - nasze czterolotnie przedszkolaki już teraz zawołały : 
Stop dysleksji !!!
Wszystkie codzienne zajęcia i zabawy w przedszkolu służą usprawnianiu percepcji słuchowej i wzrokowej czy koordynacji wzrokowo-ruchowej , ale w tym szczególnym tygodniu wychowawczynie z dziećmi podjęły  jeszcze intensywniejsze działania związane z obchodami ETŚD. A teraz przyszedł czas na podsumowanie tej ważnej akcji. Nasze działania przeciw dysleksji wiązały się z tematyką tygodniową programu nauczania pt. "Jesień daje nam warzywa" , realizowaną w Jagódkach i Biedronkach w tym czasie, a były to:

1. Ćwiczenia usprawniające analizator wzrokowy:
- wyszukiwanie różnic w obrazkach ogródka warzywnego
- dobieranie par identycznych obrazków - warzyw
- zabawy "kto zmienił miejsce?" i "do czego to pasuje?" z wykorzystaniem wiersza "Na straganie"
- słuchanie i opowiadanie historyjki obrazkowej pt. "Jak Ola zmieniła się w pomidora"
- porządkowanie czteroelementowej historyjki przedstawionej na obrazkach pt. "Od nasionka do ogórka "
- układanie w całość obrazka marchewki, ogórka i bukietu warzywnego po uprzednim ich przecięciu 
- czytanie globalne słowa "ogórek" i wyszukiwanie takich samych głosek znajdujących się w wyrazie

2. Ćwiczenia usprawniające analizator słuchowy: 
- dzielenie wyrazów na sylaby i próby dzielenia na głoski nazw warzyw
- zabawa "zgadnij kto powiedział ' pomidor ' "?
- wymyślanie innych słów, które zaczynają się na taką samą głoskę,  jak np. burak, ogórek itp.
- słuchanie i śpiewanie piosenek : "Na marchewki urodziny", "Ogórek, zielony ma garniturek", "Burak i cebulka"
- słuchanie opowiadań i wierszy czytanych przez wychowawczynie związanych z tematyką -
"Na straganie" , "Jak pan może, panie pomidorze?" , "Warzywa" ,"Co zjadamy?" , "Uwaga ! Uwaga ! Mamy piękny stragan" 
-słuchanie bajek czytanych przez mamę Amelki Boczkowskiej z Jagódek i mamę Zosi Walędziak z Biedronek ( dziękujemy! )
- nauka wierszy i wyliczanek

3. Ćwiczenia redukujące zaburzenia lateralizacji i orientacji przestrzeni:
- kreślenie w powietrzu dużych kształtów warzyw obiema rękami 
- lepienie z plasteliny marchewki, papryki, pomidora
- obrysowywanie szablonów warzyw oraz rysowanie po śladzie ręką dominującą 
- odtwarzanie układów choreograficznych prezentowanych przez nauczyciela do piosenek : "Sałatka jarzynowa" i "Kapuściana piosenka"

4. Ćwiczenia koordynacji wzrokowo-ruchowej i zdolności grafomotorycznych i manualnych:
- rozpoznawanie warzyw przez dotyk
- przenoszenie warzyw na tacy tak, żeby się nie rozsypały
- wydzieranki, wyklejanki,  wycinanki, kolorowanki w obrębie konturów sylwetki warzyw
- kukiełki z papieru i różne stworki z prawdziwych warzyw.

Tak wielką wiedzę i potrzebne umiejętności dzieci zdobywały poprzez wesołą zabawę. Nie brakowało tańców, pląsów, śpiewu i uśmiechu a także pochwał dla dzieci. A najfajniejsza okazała się wspólna zabawa  zaprzyjaźnionych czterolatków z dwóch grup : Jagódek i Biedronek. 

A A A
21.10.2016
godz.20:36

Zapisz się na newsletter

kontakt
imię i nazwisko
adres e-mail
wiadomość